Paddlingen i tisdags

Samlades på skolan klockan 08.00 för att se så att alla hade plats i någon bil. Efter det så körde vi till lödde. Jag och jeppan åkte med hannes .
När vi kom till lödde så samlades allihopa och sen var det en gubbe som hade en genomgång om kanoter, hur man gör osv.
Jag var jättenervös eftersom jag aldrig paddlat innan och rädd för att välta.

Jag och jeppan paddlade tillsammans, haha ovanligt. men iallafall jeppan har paddlat innan och aldrig jag. jag började sitta längst fram (den som tar fart) och jeppan där bak( den som styr) haha så vi började paddla iväg, HAHA gud. vi krockade i massa stenar, körde in i vassen och fastnade där och körde in i massa folk.
Dennis och enis körde in i xio och dalle så hela deras båt vinglade, hahaha så synd :( , men dom trillade aldrig i ;) tur.

jag och jeppan tog våra fina pauser, typ två-tre stycken haha. Det gjorde så att vi kom sist :( . I böran var det roligt men sen blev det drygt. Vi var helt ensamma, hittade inte. det fanns så många vägar att välja mellan men sen så kom dennis och enis så vi blev lite glada hjaha, så sa vi att dom skulle ta en väg och vi den andra för vägen delade sig  , och om dom tog rätt så skulle dom säga till, men dom tog fel haha deras väg bara slutade helt plötligt.

jeppans fina ide var att vi skulle leka pochahontas med natta och amanda, jag har nt sett filmen på skitlänge så har inget minne av att dom paddlar kanot och blir jagade av .. "vildingarna" haha .
Där satt vi och lekte fint haha och körde ifrån dom onda, det gick bra ända tills vi körde fast i vassen och då körde dom förbi oss och bara körde iväg och sket i oss :( .

det var då vi blev helt ensamma, vi hoppades och hoppades att vi skulle vara framme hela tiden, men ikke. det var skitlångt. 8km dit och 8km tillbaka. Vi hörde några röster och tänkte att nu är vi framme, men det var danne och dennis som hade krockat med ett träd typ som gjort att dom välte med sin kanot så dom stog uppe på en kant typ och försökte fixa, haha vi åkte dit och skulle försöka hjälpa sen åkte vi igen..
Paddla en liten bit till sen hör vi röster och bara JAA äntligen, haha men det var enis och dennis som satt på en brygga och åt sin mat för dom pallade inte mer, jag och jeppan tänkte om vi också skulle göra det, (kanoten flöt frammåt) och helt plötsligt så skrike jeppan till , DÄR ÄR DOM !!! ahhaa så vi paddlade bort till platsen där alla andra var. Vi började äta vår mat .

Påvägen så fanns det lamm från ingenstans så jeppan började bääa mot dom och lite jag, haha sen blev det hundar och katter och allt.HAHA sen börja hon bli en arg hund och en varg och då blev dom rädda, kolla upp panikslagna och började springa, HAHAHA så kul det var. sen fanns det lamor också då blev jag rädd och tyckte att vi skulle paddla snabbare.

Efter maten började vi paddla tillbaka. jag ville verkligen inte. jag och jeppan var sist ut. Vi tog vår egna tid på oss palla inte stressa. Lite längre fram så har måns och jesper vält med sin kanot haha.
Dom hade bundit fast sin kanot med 2 andra och sen fick vi också vara med, jättefint var det! :) haha
vi knöt fast dom med flytvästarna.
slapp paddla lite, men sen så ville dom ta bort mig och jeppan och köra deras "dreamteam" för vi var så kassa. men det sluta att jag och martin paddla tillammans och jeppan och max.
Skönt som fan när vi kom tillbaka, förutom att jag fick en spåga i handen :( men jesper tog bort den, skönt.

åkte med jesper och dom hem så jag blev körd hem, orkade nte ta bussen :(

Helt okej dag, men dagarna efter nu så har jag så jävla ont i hela kroppen. :(:(:(

jag kan tydligen inte lägga upp bilderna här , vet inte varför men bilderna finns på facebook och lite grann på rebeccas blogg.

Kommentarer
Postat av: jeppan

haha indianerna är vildarna:( hahahaha

2009-05-28 @ 20:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0