Älskade göteborg (med matti,elle och johanna)

Skulle vara hos elle så vi kunde köra halv 8 på morgonen men jag hade det inte klart för mig tydligen för jag vaknade klockan 7 och tänkte att elle kommer och hämtar mig halv 8 men iiicke! Hon skulle köra sin pappa.
Ingen hemma hos mig kunde köra mig, antignen var dom fortfarande fulla eller bakis plus att sandra orkade väl inte gå upp för att köra mig . Mamma ringde en taxi istället så tog den till ellepelle..

När jag kom fram var det bara att byta bil haha och sen körde vi till matti. Jag satte mig längst bak i bilen för jag hade tänkt att sova ( hade sovit typ 3 timmar under natten) hela resan .
När vi varit och hämtat upp matti så började vi köra mot göteborg. Jag somnade nästan direkt och sov ganska stor del utav "resan" . Jag vaknade till när vi skulle in på något rasta ställe . Sen antar jag att jag somnade igen för minns inte så mycket ? haha .
Jag ville vara vaken när vi kom till vägarbetet i lomma haha men nej det var jag inte, lite ledsen blev jag.
Var iallafall jättevaken när vi körde in i göteborg.
Så jävla fint när man ser favo-balder. haha

Vi hade kollat upp lite olika vandrarhem innan vi stack hemifrån. Vi skulle leta upp kviberg, frågade en massa människor om var det låg men dom sög, dom kunde inte förklara och vissa visste inte ens vad det var.
Vi hittade iallafall till lisebergs camping och skickade in matti till infosaken eftersom han är bäst på att prata tyckte iallafall jag och elle.
När han kom tillbaka så körde vi till kviberg, där fick han också gå in och prata med receptionen. Elle och jag började tramsa haha. Vi flyttade bilen så att han inte skulle hitta oss HEHE . Han gjorde inte de från början heller hahaa .
Jag ville övningsköra lite på parkeringen medans  vi väntade och elle lät mig faktiskt köra. hahaha fyyyyfan . deras cpbil förstörde för mig , det gick inte alls bra! Tror att jag hade förstor press på mig (elle och matti)
lovar att jag faktiskt kan köra :(  .

Vi tog iallafall våra saker och gick in på vandrarhemmet och hyrde ett jävla rum, efter de så stack vi till liseberg.
Vi hade sagt och lovat att vi skulle åka allt.
Jag blev som ett litet barn när vi kom in, skitglad hela tiden haha. Jag såg mina älskade gungorna som jag har så fina minnen ifrån när jag var där när jag var mindre, de va typ min favorit DÅ, me nverkligen inte nu . haha den är fan läskig . Jag trodde att den skulle vara en bra att börja med men jag blev fan yr av den + mådde väldigt väldigt liiiite illa av den haha men de gik över fort.

Sen åkte vi alla osvosv. När vi stod i kön till uppskjutet så räknade vi hur lång tid de tog tills dom sköt upp en. Vi räknade till 5 . När det var vår tur satt vi och väntade på rösten ( en röst som säger försök att hålla huvudet i nackstödet eller vad de var) . När den var tyst började elle räkna  1 ... 2 .. så bara POFF!! flög vi upp.
hahahah som jag nästan dog lite av flabb för det var så kul . (när elle räknade)

Vi åt på något ställe. Jag skulle ha en hot dog. Hon frågar mig om jag vill ha en grillad eller kokt korv.. så dum som jag är säger jag vad är skillnaden? elle kollar konstigt på mig haha sen kom jag på vad jag ssagt och sen sa jag ta vad du tycker är godast. Hon ger mig en grillad . Fyfan, hon suger. Brödet var sjukt torrt också. Maten var skitäcklig.

Johanna kom till oss vid 5-tiden när hon lämnat av sina vänner på centralstationen. Vi åkte kanonen och balder lite innan vi skulle gå. Dom skulle endå stänga =( .
Vi gick till bilen och börja köra mot simon, för han ville så gärna att vi skulle komma .
Han är sämst på att förklara vägar, vi körde runt sjukt länge innan vi kom fram.
Axeldahlströmstoooooourg. Han kan helt enkelt inte nbeskriva. sorligt men sant.
Vi sa till honom att han fick komma till de torget som vi hittade. När han kom så lurade vi först honom för att ge igen, sen gick vi in på favorestaurangen viking och åt.
Johanna berättade att hon hade läst om kvibergs vandrarhem på internet och där hade det stått att den förra ägaren hade hängt sig där i något rum. Efter vi ätit så skulle vi hem till simon och kolla på hans lägenhet, men han visste tydligen inte hur man hittade hem till honom med bil . Vi körde runt och letade men hittade inte. S ville att vi skulle åka tillbaka till torget och gå därifrån för då hittade han, men fetglöm ! Vi släppte av honom på torget och sen åkte vi till vårt vhem .

Vi kollade lite tv när vi kom fram och bara tog det lungt. Hahah johanna kom in lite senare än oss så behövde hon gå på toa. Jag vägrade att följa med henne och tvingade henne att gå dit själv. Hon kom tillbaka snabbt haha och sa att det var någon musik på toan och hon hade blivit asrädd haha men det var sån musik som börja spela när man gick in där. Hon tog med en kvast och gick tillbaka. Jag vägrade fortfarande att följa med. Men när jag skiulle dit så tvingade jag med mig henne för jag vågade ju inte gå dit ensam haha :( .
Allihopa gick ner till matsalen sen för dom skulle hämta vatten och glas, jag frågade johanna vilken rum hängde han sig i ? men det visste hon inte.

Jag vågade inte heller sova själv för johannas hemska historier så jag och elle delade en sjukt liten säng.
Elle och jag låg och störade oss ett bra tag innan vi somnade. Vi båda vaknar upp  av att matti ligger och pratar i sömnen haahha väldigt roligt var det.

Dagen efter skulle vi checka ut klockan 11.00 så vi gick bara upp tog våra saken och sen stack vi in till stan för att hitta någonstans att äta frukost på . Vi handlade bara lite bullar på willys. Asgott!

Vi hade bestäms oss för att åka till ullared dagen innan så det gjorde vi. Har aldrig varit där innan :( .
När vi kom fram fick vi börja med att leta efter en jävla parkering men tillslut hittade vi en ganska långt bort. Vi gick in och tog vars en korg, haha och så börja det sjukaste typ. Det tog knappt en minut innan johannas korg var full hahaha , men efter ett tag .. "behöver jag verkligen detta? - nej (lägger ifrån sig)" som hon gjorde med typ hälften av sakerna som hon hade lagt ner. "mamma kan köpa detta" haha osvosv.
Väldigt roligt inne på ullared iallafall . Sen var det dags att köra hem . Vi åkte inom MAX i halmstad för vi var lite hungriga, sen raka vägen hem till malmö.


elle


elle och matti


jag och elle =)

   
baaalder-favvo <3                                   och         kanonen =)

mer bilder finns på facebook! :)

Kommentarer
Postat av: elle

hahah du glömde ju de ROLIGASTE :(

2009-09-16 @ 12:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0