Göteborg med jeppsson

Jag och mamma hämtade upp jeppan på centralen vid 07.20 och sen körde vi vidare till svävarterminalen i västra hamnen. Vi hittade rätt buss och gick på den. Vi var dom enda på hela bussen haha. Nästa stopp var i Lund, Helsingborg, Halmstad och sen finally Göteborg.

Det blev rätt mycket sova på bussen, äta haha och sova. Vad tur att hela bussen fick veta hur man spolade på toan iallafall! :)
När vi kom fram i Göteborg var klockan typ 12. Vi går av bussen och kollar runt omrking oss, vi är helt vilse och fattar ingenting. Vi tar våra saker och går in på centralen och låser in dom i ett skåp för att sen gå till nordstan. Skitjobbigt om man skulle ha alla sakerna med sig där inne. Vi gick i stan ett ganska bra tag. Sen kom simon också och han blev så trött på att gå in i alla affärer haha. Allt stör började komma och det var så hemskt haha.
Vi ville hitta till avenyn, folk lurade oss typ om var det låg men till slut hittade vi fram. Ganska besvikna blev vi, vi trodde att det var mer än det var.

När vi hittade det utestället som vi skulle till på kvällen så gick vi till en spårvagn. Simon skulle tvunget hem för han hade ätit pesten så han satte oss på en spårvagn till centralen så vi kunde hämta våra saker. Vi börjar åka och fattar typ ingenting om livet. (spårvagnen) Vi ser centralen och ser att spårvagnen inte går dit. haha och hur fan stannar man den jävla spårvagnen då? Jo man drar i snöret. men hur fan ska 2 .. fina tjejer som vi förstå det? Som tur var det folk som berättade att den inte gick dit, hur man stannade den och hur vi skulle komma till centralen.
Vill man ha reda på något i göteborg så ska man prata HÖGT fråga varandra frågan HÖGT hahah det är alltid någon som svarar tillslut.

hur fan stannar man spårvagnen? Var är vi? Varfan går tvåan ifrån då?
HAHAHA klockrent.

Vi hoppade på första bästa tvåan som kom, men det var såklart på fel håll så vi hoppade av den och väntade på att den skulle komma på rätt håll. Den kom och vi kom fram till simon tillslut. Vi var världens stör då allihopa, skittrötta osv. Jag och jeppan la oss i soffan och kollade tv och simon i sin säng, vi somnade allihopa och vaknade några timmar senare. Vi gick upp bara och ner till resturangen och beställde mat.

Vi åt och när vi skulle gå så frågade en tjej om vi ville vara med på en quiz och det var vi. Vi blev indelade i "mixade" lag haha och sen började den. De var skitsvåra frågor haha. Vi började förkröka samtidigt eftersom vi skulle ut senare på kvällen och klockan började bli ganska så mycket. När quizen var slut så stannade vi kvar och drack och drack . Bra förkröksställe =) haha. När det var dags att nästan dra in till stan så stack vi uppom simon så vi kunde byta kläder och lite så. Sen gick vi ner till restaurangen och beställde taxi med dom som vi hade tvingat med oss ut haha.
Currygurry haha, king. Betalade allas inträde . 600:- ..=( och sen gick vi in köpte vars en drink och hade det roligt.
Jeppan välte currygurry hahaha så jävla synd men så jävla roligt! =( sen visade vi såklart visslingdansen och sen dansade vi allihopa.

När stället stängde så skulle vi egentligen sticka hem, men vi träffade ett par kompisar och var med dom ett tag. Vår spårvagn  skulle inte komma om skitlänge så vi följde med dom hem. Vi stannade inte där alls länge för jeppan började må dåligt och få sin hemska luftsvårigsak :( . Dom beställde en taxi och så tog vi den hem till simon.

Simon som inte skulle festa och gå ut den kvällen för han skulle tidigt till skolan - gick ut och gick inte till skolan hahaha.

Vi vaknade till vid 9 ..
jeppan : simon, är du inte i skolan?
simon: vaaaaaafaaaaaaan ..

haha sen gick han runt och yrade, gick upp och åt och något sen 2 min senare låg han och sov igen. Fattade ingenting alls.
Vid 11.00 gick vi upp och gick till viking och åt "frukost/lunch" och sen sa hejdå till dom eftersom vi skulle hem senare på kvällen.
Simon skulle göra något så han stack, och sen kom han så tog vi alla spårvagnen till centralen för att möta alle som kom för vi skulle till liseberg, men först stan.
Övertalade simon att han skulle skita i skolan helt och han svarade : om vi går till liseberg vid 3, jag pallar fan inte gå i stan längre! HAHA syyyynd.

Vid 3 stack vi till liseberg, dom öppnade då. Det småregnade men inget att bry sig om vad vi tänkte antar jag. Vi började med Lisebergsbanan och då började de pissregna, jag trodde att bergochdal banan skulle glida av spåren eftersom det var metall eller järn eller vad det nu är? och fick allt regn rakt i huvet. Alla smarta förutom jag köpte en poncho eftersom de hade börjat regna rejält. Jag hade alles paraply så jag trodde jag klarade mig med det.
Vi åkte en skitrolig. jukebox tror jag att den heter ahahaha skitrolig, men blev ganska så blöt så efteråt gick jag och handlade en poncho också. Vi åkte cpflumride som jag verkligen hatar! Blev aaaaaaaasblöta.

Efter vi ätit så var det uppskjutet men den åkte jag inte för jag mådde skitdåligt av maten och trodde att jag skulle spy om jag åkte den. Dom åkte den om och om igen , dom satt kvar för det var knappt någon i kön.
Sen vidare till höjdskräcken, trodde även där att jag skulle spy så jag sket i det,men efter ett tag sket jag i vilket och åkte den. Tror dom åkte den sju gånger i rad och jag åkte med på dom 2 sista haha...=(
Alla karuseller är sjukt mycket läskigare när det regnar.

Sen åkte vi balder dom sista 2 timmarna kanske ? haha om och om igen. satt längst fram, längst bak, längst fram. Vi fick aldrig nog av den . Älskar balder. den är så jävla rolig.
Åkte såklart kanonen också fast bara en gång :( . Vi skulle sticka från liseberg vid 7 för vår buss skulle gå hem 19.40 men vi ville åka balder så vi kom från liseberg vid 5-10 över 7. Ingen spårvagn kom och jag började smått få panik att vi inte skulle komma hem :( och jag hade inga pengar till tåg.

Vi sprang runt och försökte hitta taxi, sprang hit och sprang dit men tillsliut så kom en spårvagn så den tog vi. När vi kom till centralen så sprang,KUTADE jag och jeppan in på centralen för att ta våra väskor. vi sa till alle du springer och stoppar bussen. klockan var typ fem över halv. När vi kommer till bussen som vi hann till med några minuter så kollar vi i bussen, jag skriker alle? alleee ? var e alle?? är alle på bussen? nej de är inte hon . VARfan är alle..? Hon kom på bussen precis haha så jävla nära att den körde.
Var hade alle varit?=) hon hade stannat till på espresso house och köpt en ... någon latte sm smakade skit också haha .
Sen började bussen köra och vi var hemma vid 12 på natten så det var i princip hem och sova direkt.

Mycket trevligt och jävligt roligt hade jag.


jeppan och nicklas a.ka nille .


simon,maggan,jag,currygurry, hannes bakom honom. felix och steven
och nille haha i kundvagnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0